آيا سرطان سينه خطرناك است

آيا سرطان سينه خطرناك است و ممکن است فرد از دست برود از سوالاتی است که بیشتر شما عزیزان داشته اید امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی اگر در مراحل اولیه برای درمان سرطان سینه اقدام نمایید می توان نتایج مطلوبی را حاصل نمایید و سرطان سینه برایتان خطرناک نخواهد بود.

سرطان سینه شایع ترین سرطان مهاجم در زنان در سراسر جهان است که از توسعه سلولهای پستانی نشات می گیرد. غالبا سرطان پستان در پوشش داخلی از مجرای شیر یا لوبولها شروع می شود.

اولین اقدام در درمان درمان سرطان سينه بدخيم ، برداشتن تومور به همراه بافت اطراف آن است. قبلاً تصور می شد وقتی تومور داخل پستان وجود داشته باشد، تنها نوع درمان سرطان پستان، برداشتن تمامی پستان است.

آيا سرطان سينه خطرناك است

 

سرطان سینه

به انحراف رشد و تکثیر سلول های بدن از مسیر طبیعی و نرمال خود سرطان سینه گفته می شود.

سلول های بدن در حالت عادی عمر محدودی دارند و هر وقت که وظیفه خود را در قبال عضو مربوطه انجام می دهند از بین می روند. این مرگ سلولی بدن برنامه ریزی شده می باشد و توسط هسته سلول ارسال خواهد شد.

سرطان به این صورت ایجاد خواهد شد که ژن موجود در سلول دچار عارضه و آسیب می شود و قادر به انتقال فرمان مرگ سلول نخواهد شد و سلول به تکثیر خود ادامه خواهد داد و با تغییرات ژن های داخل سلول ها و افزایش بی رویه آن ها باعث برهم خوردن متابولیسم عضو خواهد شد.

درمان سرطان سینه

شانس ادامه زندگی امروزه بسیار بالاست و افرادی که در مراحل اولیه برای درمان سرطان سينه اقدام می کنند شانس بهبودی کاملشان بسیار بالاست.

اما به طور کلی سرطان سینه امروزه با روش های مختلف درمانی قابل کنترل شدن هست.

چنانچه با مشاهده علائم سرطان سينه در زنان سریعا اقدام نمایید هم درمان کمتری لازم خواهد بود هم بر طول عمر فرد افزوده خواهد شد.

امروزه درمان های تکمیلی جراحی سرطان سینه از قبیل شیمی درمانی و اشعه درمانی با کمترین عارضه احتمالی نسبت به گذشته انجام می شود.

ممکن است که این نگرانی را داشته باشید که زمانی که تحت درمان هستید می توانم فعالیتی داشته باشم باید گفت که خانم هایی که تحت درمان سرطان پستان هستند قادر به انجام فعالیت های عادی و روزمره خود خواهند بود.

باید خود را عضوی از تیم درمان به شمار آوریم و درمان را بوسیله خود کامل بدانید و قبل از شروع درمان توسط جراح سرطان سینه لیستی از سوالاتی که دارید را تهیه نمایید و با پزشک در میان بگذارید.

BCPI درمان قطعی سرطان ( سرطان سینه )