آيا غده سرطانی درد دارد

آيا غده سرطانی درد دارد ؟ یکی از سوالات شایعی است که بیشتر مردم دارند و این تفکر را دارند که سرطان سینه با درد همراه است. معمولا در سینه خانم ها در شرایط مختلف توده هایی احساس می شود که اغلب مواقع وجود توده داخل سینه به معنی سرطان سینه نمی باشد و بیشتر این توده ها ناشی از تغییرات هورمونی و بافت آسیب دیده چربی در بانوان، غیر سرطانی یا خوش خیم می باشد.

از معمول ترین نشانه و علائم ابتلا به سرطان سینه تشکیل توده های جدید و بدون درد در سینه است و سرطان سینه در مراحل ابتدایی نشانه هایی ندارد ولی در برخی موارد با نشانه های زیر همراه است:

علائم ابتلا به سرطان سینه در مراحل اولیهآيا غده سرطانی درد دارد

  • تغییر سایز یا شکل سینه و خارج شدن مایعی از نوک سینه که شیر نباشد.
  • پوست سینه دچار افتادگی چروکیدگی یا جوش شود.
  • تغییر رنگ بافت نوک سینه یا هاله اطراف نوک سینه
  • ایجاد برآمدگی یا ضخیم شدن پوست سینه یا زیر بغل
  • تغییر شکل نوک سینه و در نهایت وجود توده های تازه که تا بعد از سیکل ماهیانه بعدی از بین نرفته باشد.

سن سرطان سینه مشخص نیست بهتر است خانم ها از 25 سالگی به طور مرتب مورد معاینه قرار گیرند چون که سن سرطان در ایران کاهش یافته است.

آيا سرطان سينه درمان دارد ؟

قاعدتا افرادی که در مراحل اولیه برای درمان سرطان سينه اقدام می کنند شانس بهبودی کامل شان در قیاس با افردای که علائم سرطان سینه را جدی نگرفته و نسبت به تشخیص و درمان آن تعلل می کنند و دیرتر از موعد ضروری به پزشک متخصص مراجعه می نمایند ، بسیار بالاتر خواهد بود.

خوشبختانه امروزه با توجه به بکارگیری روش های مختلف درمانی ، سرطان سینه قابل کنترل شدن بوده و امکان درمان آن در مراحل ابتدایی ، دور از تصور نیست.

از این رو شانس ادامه زندگی برای افرادی که با سرطان سینه روبرو هستند ، د ر مقایسه با گذشته بسیار بالاست و بنابراین  افرادی که در مراحل اولیه برای درمان سرطان سينه بدخيم اقدام می کنند احتمال این که به بهبودی کامل دست یابند برای شان وجود دارد.

بر این اساس به جرات می توان گفت که چنانچه خانم ها با مشاهده علائم سرطان سينه سریعا اقدام نمایند و به متخصص مربوطه رجوع فرمایند ، هم پروسه درمان کوتاه تری خواهند داشت و هم بر طول عمر آن ها افزوده خواهد شد.

امروزه درمان های تکمیلی جراحی سرطان سینه از قبیل شیمی درمانی و اشعه درمانی با کمترین عارضه احتمالی نسبت به گذشته انجام می شود.

ممکن است که این نگرانی را داشته باشید که زمانی که تحت درمان هستید می توانم فعالیتی داشته باشم باید گفت که خانم هایی که تحت درمان سرطان پستان هستند قادر به انجام فعالیت های عادی و روزمره خود خواهند بود.

لذا افراد مبتلا به سرطان سینه ، باید خود را عضوی از تیم درمان به شمار آورده و درمان را به وسیله خود کامل بدانند و قبل از شروع درمان توسط جراح سرطان سینه لیستی از سوالاتی که دارند را تهیه نموده و با پزشک در میان بگذارند.

در آخر می بایست در پاسخ به افرادی که به سرطان سینه مبتلا بوده و با این سوال مواجه هستند که آيا غده سرطانی درد دارد ؟ باید گفت که بسته به نوع غده موجود ممکن است درد سینه از خفیف تا متوسط ، متغیر باشد و در افراد مختلف متفاوت است.

دکتر محمد هادیزاده از جمله جراحان حاذق در حوزه بیماری های پستان می باشند که افراد می توانند در راستای تشخیص و درمان بیماری های سینه اعم از سرطان سینه به ایشان مراجعه نمایند و روند درمان خود را آغاز کنند.