اقدامات بعد از درمان سرطان سینه

افرادی که تحت درمان سرطان پستان قرار می گیرند ، لازم است تا اقدامات بعد از درمان سرطان سینه را بشناسند و به انجام آن توجه داشته باشند.

یکی از مهم ترین اقدامات بعد از درمان سرطان سینه حفظ روحیه بیمار است .

اقدامات بعد از درمان سرطان سینه

در حالت کلی افرادی که متوجه می شوند که به بیماری های سخت مانند سرطان مبتلا شده اند، یکی از تلخ ترین لحظه های عمرشان را تجربه می کنند. در این شرایط کمک به حفظ روحیه شان بسیار مهم است.

دلیل اهمیت این موضوع تاثیر مستقیمی است که وضعیت روحیه افراد در نتیجه درمان خواهد داشت.

برای مثال خانمی که به منظور درمان سرطان سینه تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، این نوع درمان عوارضی مانند ریزش مو را به همراه دارد که منجر به عدم زیبایی چهره فرد خواهد شد و در نهایت اثر سو بر روحیه بیمار خواهد داشت .

باید توجه کنیم که اقدامات درمان سرطان سینه محدود به شیمی درمانی ، رادیوتراپی و جراحی نیست. اهمیت به اقدامات بعد از درمان سرطان سینه ، نظیر مراقبت از سلامت جسمی – روانی بیمار بسیار بالاست.

نکته مهم :

در بانوان حساسیت و شدت آسیب پذیری روحی ناشی از عوارض درمان بیشتر است و همراهی افراد خانواده را می طلبد.

اقدامات بعد از درمان سرطان سینه

رعایت رژیم غذایی مناسب و مبارزه با بی اشتهایی ، مراقبت از زخم ناشی از جراحی ، پیشگیری از ورم دست ها به ویژه به کمک انجام ورزش های هوازی ، استفاده از لباس های راحت خصوصا در یک ماه اول بعد از جراحی در افرادی که آنکوپلاستی انجام داده اند. (عدم استفاده از سوتین و پروتز ها ) ، عدم بارداری تا سه سال ، مراجعه دوره ای و به موقع به منظور معاینه و ویزیت پزشک به طور منظم از مهم ترین اقدامات بعد از درمان سرطان سینه به شمار می روند

رعایت نکات فوق الذکر منجر می گردد تا روند بهبودی و دریافت نتیجه مناسب و رضایت بخش از درمان سرطان سینه به وضعیت مطلوب تری برسد.

 

BCPI  درمان قطعی سرطان ( سرطان سینه )