درمان سرطان سینه با جراحی

درمان سرطان سینه با جراحی به سیر طبیعی سرطان پستان بستگی دارد، برای هر نوع از سرطان سینه که در هر مرحله ای قرار دارد روش های درمانی خاصی انجام می شود.

قابل ذکر است که انتخاب هر یک از روش های درمان سرطان سینه با نتایج مخصوص به خود و با عوارض خاص خود همراه است.

درمان سرطان سینه با جراحی حفظ پستان

هنگامی که تومور سرطان کوچک است و قسمت محدودی از سینه را در گیر کرده در این نوع عمل جراحي سرطان سينه هدف برداشتن توده سرطانی و حتی الامکان حفظ بقیه پستان می باشد.

قابل ذکر است جراح سینه برای اطمینان حاصل نمودن از خارج کردن تمام سلول های سرطانی مقداری از بافت سالم اطراف پستان را  نیز بر می دارد.

درمان تکمیلی برای این روش از جراحی سینه با پرتو درمانی است، تابش اشعه به پستان باعث به حداقل رسیدن رشد تومور سرطانی می شود.

می توان گفت که این نوع از عمل جراحي سرطان سينه جراحی ساده است و مدت بستری بودن نیز در بیمارستان کوتاه می باشد.

در مواردی که ومور خیلی کوچک است عمل را می توان تحت بی حسی موضعی نیز انجام داد.

درمان سرطان سینه با جراحی

 

انواع جراحی برای حفظ پستان

لامپکتومی

برداشتن توده با حاشیه سالم و عاری از توده سرطانی

کوادرانتکتومی

در این روش از جراحی سینه یک چهارم از بافت سینه برداشته می شود در برخی از موارد نیاز به برداشتن غدد لنفاوی زیر بغل یا غده لنفاوی نگهبان وجود خواهد داشت.

درمان سرطان سینه با برداشت کامل پستان

برداشت کامل پستان یا عمل ماستکتومی در مواردی انجام می شود که امکان نگهداشتن پستان وجود نداشته باشد یا خود بیمار تمایلی به انجام ان نداشته باشد.

در گذشته برداشتن پستان با نمونه برداری از عضلات قفسه سینه انجام می شده و تصور این بوده است که اگر قسمت وسیعی از عضلات نیز حین جراحی سینه برداشته شود شانس درمان نیز افزایش خواهد یافت.

باید متذکر شد که برداشتن عضلات هیچ سودی نخواهد داشت و امروزه این روش در جراحی سرطان سینه استفاده نمی شود و عضلات حفظ خواهند شد.

نحوه انجام عمل ماستکتومی به این طریق است در بیمارستان تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و به مدت 2 الی 3 ساعت به طول می انجامد.

درمان سرطان سینه با جراحی 2

 

طول عمر مبتلايان به سرطان سينه

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی اگر در مراحل اولیه برای درمان قطعي سرطان سينه اقدام نمایید می توانید نتایج مطلوبی را حاصل نمایید.

سرطان پستان زمانی که سلول ها در سینه شروع به رشد خارج از کنترل می کند شروع می شود این سلول ها معمولا یک تومور که اغلب می تواند در اشعه ایکس دیده شود و یا احساس وجود یک توده تشکیل می دهد.

زمانیکه سلول ها می توانند به رشد بافت یا گسترش (متاستاز) به مناطق دوری از بدن واطراف آن گسترش یابند اتفاق می افتد.

ویژگی بهترین جراح سرطان سینه

با حوصله و برخورد مناسب و گذاشتن وقت کافی به سوالات شما پاسخ دهد.

به شما کمک کند که درمان سرطان پستان برایتان قابل درک باشد.

حامی واقعی شما باشد و به مسائل خصوصی شما احترام بگذارد و در این زمینه مسئولیت پذیر و حساس باشد.

با بیمار طوری برخورد داشته باشد که بیمار حس کند در طول درمان نقش خواهد داشت و اعتماد به نفس وی را افزایش دهد.

نتیجه درمان سرطان سینه

همه چیز از خود فرد شروع می شود و باید فرد دارای روحیه بالایی باشد و طی درمان با جراح سینه خود همکاری نماید و جراح سرطان سینه بهترین نوع درمان را به توجه به نوع سرطان سینه برای فرد انتخاب می کند.

اقداماتی که باید قبل و بعد از درمان سرطان پستان انجام دهید توسط تیم درمان بیان خواهد شد و فرد باید برای رسیدن به نتایج مطلوب باید آن ها را رعایت نماید.

BCPI  درمان قطعی سرطان ( سرطان سینه )