درمان قطعی سرطان سینه

درمان قطعی سرطان سینه : راه های درمان سرطان سینه، میزان موفقیت و درمان پذیر بودن بیماری از پرسش هایی است برای افراد مبتلا و اطرافیان شان به وجود خواهد آمد. درمان قطعی سرطان سینه تا چه حد موفقیت آمیز باشد، به عوامل مختلفی وابسته است.

مهم ترین آن ها عبارتند از :

  • مرحله بیماری
  • نوع درمانی در نظر گرفته شده توسط پزشک معالج
  • میزان پاسخ گویی بدن بیمار به درمان
  • روحیه بیمار
  • میزان همکاری بیمار
  • شرایط جسمی بیمار
  • همکاری و همراهی اطرافیان بیمار

صحبت دکتر محمد هادیزاده در ارتباط با بیماری سرطان

انواع درمان سرطان سینه

برداشتن قسمت درگیر شده هنگامی که تومور سرطان سینه کوچک و محدود به قسمتی از پستان باشد می توان تومور سرطانی را با حفظ بافت پستان برداشت.

در این روش قسمتی از بافت سالم اطراف توده سرطانی نیز برداشته می شود.

برداشتن کامل پستان یا ماستکتومی در مواردی که جراح سینه نتواند پستان را نگه دارد و درمان های دیگر برای درمان جوابگو نباشد انجام می شود.

درمان قطعی سرطان سینه2

 

درمان های تکمیلی سرطان سینه

شيمي درماني در سرطان سينه

دارو درمانی به عنوان یک درمان تکمیلی برای سرطان پستان انجام می شود که بعد از برداشتن توده سرطانی داروهایی تجویز می شود و برای به حداقل رساندن عوارض مصرف داروها با پزشک خود مشورت نمایید.

شیمی درمانی در سرطان پستان از روش هایی است، که معمولاً بعد از جراحی سینه ، کاربرد بیشتری در در مان اانواع سرطان سینه ، نسبت به دیگر روش ها دارد. شخیص مرحله سرطان بسیار مهم است.

اینکه فرد مبتلا به سرطان بدخیم سینه باشد، یا سرطان سینه در گرید 2 و یک قرار داشته باشد، در چه مرحله از سرطان فرد متوجه بیماری اش شود و درمان آغاز گردد، می تواند مهم ترین عامل در درمان سرطان پستان باشد.

پرتو درمانی در سرطان سینه

پرتو درمانی با تابش اشعه برای افرادی که قسمت درگیر بافت سرطان سینه را برداشته اند انجام می شود تا سلول های سرطانی به طور کامل از بین بروند و امکان انتشار نداشته باشند.

هورمون درمانی در سرطان سینه

بانوانی که سرطان سینه محدود به ناحیه سینه آن ها می باشد به هورمون درمانی پاسخ مثبت می دهند .

سلول های توده سرطانی به استروژن و پروژسترون حساس می باشند متصل شدن این هورمون ها به سلول سرطانی باعث رشد توده سرطانی خواهد شد.

درمان قطعی سرطان سینه

ايا سرطان سينه درد دارد ؟

اگر بخواهیم درد سینه را به عنوان یک نشانه در ابتلا به سرطان سینه مطرح کنیم، این باور کاملاً اشتباه است!

بانوان در دوران پیش و حین قاعدگی عموماً دچار در سینه می شوند. همچنین در دوران بارداری و شیردهی نیز امکان بروز درد وجود دارد، حال اگر این درد ادامه دار باشد، لازم است تا مورد بررسی قرار بگیرد.

طول عمر مبتلايان به سرطان سينه

در گذشته اگر فردی مبتلا به سرطان می شد، اولین پرسشی که از پزشک خود می پرسید، این بود که چه قدر وقت دارد و تا چه مدت زنده خواهد ماند؟

در حال حاضر با پیشرفت های چشمگیری که در علم پزشکی داشته ایم، در صورتی که بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان ها به خوبی انجام پذیرد، نگرانی از نظر طول عمر وجود ندارد.

البته این موضوع منوط به این امر است که زمانی که درمان صورت گرفت و خطر رفع شد، بیمار به موقع برای چک آپ های دوره ای مراجعه نماید.

در پایان نیز باید گفت به منظور کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه توصیه می شود تا بانوان خودآزمایی ماهانه را جدی بگیرند و در صورت مشاهده مورد مشکوک به پزشک خود مراجعه نمایند و اقدامات لازم را انجام بدهند.

چقدر از نحوه شکل گیری سرطان میدانید ؟؟؟

BCPI درمان قطعی سرطان ( سرطان سینه )