سرطان سينه از چه سني شروع ميشه

سرطان سينه از چه سني شروع ميشه ؟ دقیق ترین سن سرطان سينه مشخص نمی باشد و سرطان سینه در هر سنی ممکن است رخ دهد، به طور معمول سن مبتلا به سرطان سينه در بانوان بالای 40 سال اتفاق می افتد اما سرطان سينه زير ٣٠ سال و زنان جوان تر را هم ممکن است مبتلا کند.

سرطان سینه نوعی سرطان است که بافت سینه را دچار می کند و از شایع ترین نوع سرطان بین زنان است، اگرچه مردان نیز به سرطان پستان دچار می شوند اما این احتمال خیلی کمتر از زنان می باشد.

باید متذکر شد به این دلیل که سن سرطان سینه مشخص نیست بهتر است خانم ها از 25 سالگی به طور مرتب مورد معاینه قرار گیرند چرا که سن سرطان در ایران کاهش یافته است.

خیلی از افراد با این سوال مواجه می شوند که ايا سرطان سينه درد دارد ؟ از کجا باید متوجه شوند که دچار سرطان سینه هستند و علايم سرطان سينه بدخيم چیست ؟ و سرطان سينه از چه سني شروع ميشه ؟ برای پیشگیری باید چه راهکاری را در پیش بگیرند.

سرطان سينه از چه سني شروع ميشه

 

علائم ابتلا به سرطان سينه

معمولا توده هایی در سینه خانم ها در شرایط مختلف احساس می شود که اغلب مواقع وجود توده داخل سینه به معنی سرطان سینه نیست و بیشتر این توده ها ناشی از تغییرات هورمونی درنوجوانان و بافت آسیب دیده چربی در بانوان می باشد.

سرطان سینه در مراحل ابتدایی نشانه هایی ندارد ولی در برخی موارد با نشانه های زیر همراه است:

تغییر سایز یا شکل سینه و خارج شدن مایعی از نوک سینه که شیر نباشد و پوست سینه دچار افتادگی چروکیدگی یا جوش شود ، تغییر رنگ بافت نوک سینه یا هاله اطراف نوک سینه ، ایجاد برآمدگی یا ضخیم شدن پوست سینه یا زیر بغل ، تغییر شکل نوک سینه و در نهایت وجود توده های تازه که تا بعد از سیکل ماهیانه بعدی از بین نرفته است.

این علائم هشدار دهنده هستند و با مشاهده آن ها باید به پزشک مراجعه نمایید : فرورفتگی یکی از سینه ها ، توده قدیمی که بزرگتر شده ، کاهش وزن بی دلیل ، تورفتگی یا برگشت نوک سینه به داخل ، بزرگ شدن یکی از سینه ها ، وجود رگ قابل مشاهده روی سینه یا بافت پوست به شکل پوست پرتغال شده باشد.

راه های  پیشگیری از سرطان سینه

  • وزن خود را متعادل نگه دارید.
  • مصرف میوه ها و سبزیجات به مقدار زیاد به صورت خام یا بخارپز
  • داشتن به طور متوسط نیم ساعت فعالیت بدنی در روز
  • استفاده از چربی های مرغوب در تهیه غذا
  • مصرف مرتب غلات سبوس دار و نان ها، لوبیا، باقلا و فرآورده های سویا
  • استفاده روزانه در رژیم غذایی خود از ویتامین های E و C و سلنیوم
  • داشتن نگاهی مثبت به زندگی ، داشتن خواب کافی و دوری از استرس

BCPI  درمان قطعی سرطان ( سرطان سینه )