سرطان سینه

سرطان سینه رشد بدخیم سلول های سرطانی در بافت پستان می باشد که از یکی از بیماری های شایع در زنان به شمار می آید اما در مردان نیز دیده می شود . در این بیماری سلول ها به صورت کنترل نشده رشد می کنند.

سرطان سینه

انواع سرطان سینه :

سرطان مجرایی : حدودا 85 الی 90 درصد از افرادی که دچار بیماری سرطان سینه می باشند به این نوع مبتلا هستند . در این نوع سرطان سینه ، سلول های سرطانی تنها در داخل مجرای سینه رشد پیدا می کنند . در صورتی که در سینه های خود توده ای حس کردید یا اینکه ترشحاتی از سینه خارج شد سریعا به پزشک مراجعه نمایید .

سرطان لوبولی : تقریبا 8 درصد از مبتلایان به سرطان به این نوع دچار می باشند . علائم این نوع سرطان شامل وجود توده سفت ، تورم و ایجاد تغییرات در ظاهر و نوک سینه می باشد . با کمک روش بیوبسی سینه می توان ابتلا به این نوع سرطان را تشخیص داد .

سرطان التهابی سینه : این نوع سرطان در پوست به وجود می آید و منجر به قرمز شدن و ایجاد تورم و ملتهب شدن سینه می گردد . در صورتی که علائم زیر را مشاهده نمودید بایستی فورا به پزشک مراجعه نمایید :

سایز سینه ها به طور ناگهانی افزایش پیدا کند ، پوست به صورت پوست پرتقال درآید ، پوست سینه به طور دائمی دچار خارش شود ، سینه گرم و سفت گردد ، وجود درد در ناحیه ی سینه ، نوک سینه به حالت تو رفته در آید .

بیماری پاژه نوک سینه : این بیماری به طور معمول در یک سینه بروز پیدا می کند و نوک سینه به صورت فلس مانند و قرمز رنگ در می آید . این نوع ممکن است موجب یک زخم باز در نوک سینه شود و یا علائمی همچون اگزما در نوک سینه بروز پیدا کند .

 

BCPI  درمان قطعی سرطان