درمان سرطان سینه در تهران

روش درمان سرطان سینه بسته به مرحله بیماری انتخاب می گردد. ( درمان سرطان سینه در تهران )

روش های درمان سرطان سینه :

  • جراحی
  • رادیوتراپی
  • هورمون درمانی
  • شیمی درمانی

برای درمان سرطان سینه ( درمان سرطان سینه در تهران ) در مواردی از روش های مختلف به طور همزمان استفاده می شود.

به عنوان نمونه پس از این که بیمار جراحی سرطان سینه انجام داد، به منظور ادامه درمان رادیوتراپیی انجام خواهد داد.

درمان سرطان سینه در تهران

 

انواع جراحی در سرطان سینه :

  • جراحی در درمان سرطان سینه به دو قسم است :

جراحی با برداشت کل پستان :

در بیمارانی که نتوانیم  بافت سینه را حفظ کنیم ، یا بیمار نخواهد که بافت سینه حفظ شود، در حین جراحی کل بافت سینه برداشته می شود.

در بیمارانی که کل سینه در جراحی برداشته شده باشد، در صورت تمایل، بعد از تایید جراح سینه ، عمل بازسازی سینه را انجام دهد.

در جراحی برداشتن سینه ، گاهی ممکن است نوک و هاله دور پستان نیز برداشته شود. در این موارد نیز امکان بازسازی وجود دارد .

با این حال لازم است بدانید که سینه بازسازی شده، دارای پوست کرختی است و از سویی دیگر در موقع لمس حس سینه واقعی را نخواهد داشت و درمقابل تحریکات نیز پاسخی نخواهد داد.

جراحی با حفظ پستان :

در بیمارانی که توده تنها بخشی کوچک از سینه را درگیر کرده باشد، می توان با برداشتن تومور و حاشیه ی سالمی از بافت سینه تا حد امکان بافت سالم سینه را حفظ نمود.

  • هورمون درمانی :

هورمون تراپی در بیمارانی که تنها قسمت سینه در گیر سرطان شده باشد، درمان مناسبی است.

در مواردی که سرطان پیشرفت کرده باشد و اندام های دیگر را درگیر کرده باشد، پس جراحی سینه ( درمان سرطان سینه در تهران ) ، از هورمون درمانی و شیمی درمانی به عنوان درمان های مکمل استفاده می کنیم.

در این روش با توجه به اینکه ، سلول های سرطانی برای رشد به هورمون های زنانه ( پروژسترون و استروژن ) احتیاج دارند ، با استفاده از برخی دارو های شیمیایی از اثر این هورمون ها کاسته خواهد شد.

  • رادیوتراپی :

در رادیو تراپی از انواع پر قدرت اشعه هایی مانند اشعه ایکس به منظور از بین رفتن سلول های سرطانی استفاده می شود.

در این روش، اشعه به طور همزمان به سلول های سالم و سرطانی تابانده می شود، اما سلول های سالم توان دارند تا بهبود یابند و سلول های سرطانی به این پرتو ها حساسیت نشان داده و از بین خواهند رفت.

هدف اصلی پرتودرمانی از بین بردن سلول های سرطانی می باشد که ممکن است در حین جراحی از بین نرفته باشد.

پرتودرمانی معمولاً بعد از عمل های جراحی با حفظ پستان انجام می شود.

درمان سرطان سینه در تهران 2

 

  • شیمی درمانی :

شیمی درمانی از روش های مکمل درمان در سرطان سینه به کار می رود.

در واقع به درمان هایی که در آن به کمک دارو های خوراکی و تزریقی جلوی پیشرفت بیماری گرفته می شود، شیمی درمانی گفته می شود.

لنف ادم

ایجاد لنف ادم بعد از درمان سرطان سینه وجود دارد.

لنف ادم تورمی است که در اثر تجمع مایع حاوی پروتئین در قسمتی از بدن است که این تجمع مایع باعث ایجاد درد ، سنگینی و عفونت ناحیه درگیر می گردد.

قابل ذکر است که بیماران مبتلا به سرطان سینه مسیرهای لنفی آن ها در اثر وجود تومور ، عفونت یا روش های درمانی ممکن است دچار آسیب شود.

سن سرطان سینه

سن دقیق سرطان سینه مشخص نمی باشد و سرطان سینه ممکن است در هر سنی رخ دهد، معمولا سن مبتلا به سرطان سينه در بانوان بالای 40 سال اتفاق می افتد اما زنان جوان تر هم ممکن است مبتلا شوند.

سرطان سینه از شایع ترین نوع سرطان بین زنان است، اگرچه مردان نیز به سرطان سینه دچار می شوند اما خیلی کمتر از زنان اتفاق می افتد.

باید متذکر شد که سن سرطان سینه مشخص نیست به همین خاطر توصیه می شود خانم ها از سن 25 سالگی به طور مرتب مورد معاینه قرار گیرند چرا که سن سرطان در ایران کاهش یافته است.

نتیجه درمان سرطان سینه

طی درمان با جراح سینه خود همکاری نماید چرا که همه چیز از خود فرد شروع می شود و باید فرد دارای روحیه بالایی باشد، جراح سینه بهترین نوع درمان را به توجه به نوع سرطان سینه برای فرد انتخاب می کند.

اقداماتی که باید قبل و بعد از درمان سرطان سینه انجام دهید توسط تیم درمان بیان خواهد شد و فرد باید برای رسیدن به نتایج مطلوب آن ها را رعایت نماید.