بیماران با توجه به موقعیت مکانی خود دنبال بهترین جراح سرطان سینه هستند و با سوالاتی در ذهن خود مواجه می شوند که بهترين جراح سرطان سينه در ايران و بهترین جراح سرطان سینه در تهران یا شهرهای دیگر چه خصوصیاتی دارد ؟ انتخاب متخصص جراحي سرطان سينه تاثیر بسزایی را در روند درمان سرطان سینه دارد و روند درمان را نیز راحت تر می کند و توانایی پاسخ گوی بیماران خود را دارد . افراد مبتلا به سرطان سینه ، برای درمان این بیماری باید به بهترین جراح سرطان سینه مراجعه نمایند ؛ لذا افراد باید در قدم اول با توجه به شهر محل سکونت شان نسبت به انتخاب بهترین پزشک اقدام نمایند ؛ به عنوان مثال خانم هایی که ساکن تهران هستند ، برای درمان سرطان پستان باید به بهترین جراح سرطان سینه در تهران مراجعه نمایند.

امروزه شاهد افزایش انواع سرطان سینه هستیم. سرطان سینه از جمله شایع ترین بیماری هایی است که در میان خانم ها وجود دارد . به دلیل آن که سرطان سینه دیر تشخیص داده می شود ، مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد می کند ، ممکن است به دلیل عدم تشخیص به موقع ، جراح سرطان سینه تشخیص دهد تا باید بخشی و یا تمامی بافت سینه برداشته شود ؛ اما در صورتی که بیمار به موقع تشخیص داده شود دیگر نیازی به برداشتن کامل پستان نخواهد بود.

بهترین جراح سرطان سینه در تهران

 خصوصیات بهترین جراح سرطان سینه

یک جراح سرطان سینه در تهران باید دارای ویژگی‌ ها و مهارت ‌های زیر باشد تا بتواند جراحی را در بی خطر ترین شکل ممکن و با موفقیت کامل به پایان برساند . در حقیقت نبود هر کدام از این ویژگی ها عوارض نامطلوبی را برای فرد در پی داد و ممکن است در طی انتخاب پزشک اشتباه ، سلامت جسمی فرد تهدید شود :

تخصص در جراحی سینه : جراح باید تخصص و تجربه کافی در زمینه سرطان سینه داشته باشد . این مهارت ها شامل انجام جراحی های مختلف از جمله لومپکتومی (لخته‌های سرطانی را حذف می‌کند) ، ماستکتومی (حذف کامل یا جزئی سینه) ، و رهاسازی لنفازی (حذف لنفازهای اطراف سینه) می‌ شود.

تجربه و مهارت : جراح باید تجربه کافی در انجام عملیات ‌های مرتبط با سرطان سینه داشته باشد و مهارت‌ های لازم برای مدیریت موارد پیچیده در طی جراحی داشته باشد.

آگاهی از روش‌ های تشخیصی و درمانی جدید : جراح باید با روش ‌های تشخیصی و درمانی جدید سرطان سینه آشنا باشد تا بتواند بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهد.

همکاری با تیم تخصصی : جراح باید توانایی همکاری با تیم ‌های تخصصی از جمله پزشکان پاتولوژی ، پزشکان پرتو درمانی ، پزشکان پرستاری و متخصصان تغذیه را داشته باشد.

احترام به بیمار : یک جراح سرطان سینه در تهران باید دارای روحیه ‌ای عالی بوده و مهربان باشد . علاوه بر این ایشان باید بیماران خود را حمایت و درمان کرده و خود را همچون دوستی خوب برای مراجعه کنندگان بداند .

آگاهی از جدیدترین تحقیقات و روش ‌های جراحی : برای ارائه بهترین نتایج ، جراح باید آگاهی کاملی از جدیدترین پیشرفت ‌های علمی در زمینه سرطان سینه و درمان آن را داشته باشد تا با اینکار بیمار را با نتایج شگفت انگیز خود تحت تاثیر قرار دهد.

جراحی درمان سرطان سینه

به منظور درمان سرطان سینه ، راه های مختلفی از قبیل دارو درمانی و جراحی وجود دارد . انتخاب روش درمان ، با توجه به شرایط بیمار و پس از بررسی و معاینات بالینی و آنالیز آزمایشات انجام شده صورت می پذیرد . بهترین جراح سرطان سینه ، باید بتواند بهترین روش درمان را برای سرطان سینه انتخاب کند.  به طور کلی برای جراحی سرطان سینه ، دو روش جراحی سرطان سینه همراه با محافظت از سینه و جراحی همراه با برداشتن کل پستان ؛ وجود دارد که در ادامه هر یکرا به اختصار شرح می دهیم . همه چیز از خود فرد شروع می شود و باید فرد دارای روحیه بالایی باشد و طی درمان با جراح سینه خود همکاری کند و جراح سینه بهترین نوع درمان را به توجه به نوع سرطان سینه برای فرد انتخاب می کند . اقداماتی که باید قبل و بعد از درمان سرطان سینه انجام دهید توسط تیم درمان بیان خواهد شد و فرد باید برای رسیدن به نتایج مطلوب و مورد رضایت باید آن ها را رعایت نماید.

  • جراحی درمان سرطان پستان همراه با حفظ بافت سینه : به این نوع از جراحی ؛ اصطلاحا ماستکتومی جزئی یا سگمنتال ، کوادرانتکتومی یا لامپکتومی اطلاق می گردد . هدف از این جراحی ، از بین بردن سرطان در موضع مورد نظر و همچنین برخی بافت های نرمال مجاور آن می باشد. به طور کلی طی این نوع از جراحی درمان سرطان پستان ، تنها بخشی از سینه که حاوی سرطان است برداشته می شود و این که چه حجمی از سینه برداشته شود به این مسئله که تومور دقیقا در چه ناحیه ای واقع شده و وسعت آن چقدر است بستگی دارد.
  • جراحی درمان سرطان پستان همراه با برداشتن کل بافت سینه : در این جراحی که ماستکتومی نیز نامیده می شود ، کل بافت سینه برداشته می شود و در مواردی همراه با برداشتن تمام بافت پستان ، بافت های مجاور آن نیز برداشته خواهد شد . لازم به ذکر است که متاسفانه برخی از بانوان با نوعی از ماستکتومی ؛ تحت عنوان ماستکتومی مضاعف مواجه هستند که برای درمان آن ، نیاز به برداشتن هر دو سینه ضرورت خواهد داشت.

بهترین جراح سرطان سینه در تهران

انتخاب بین جراحی حفظ پستان و ماستکتومی

خانم های مبتلا به سرطان پستان ، می توانند در مراحل اولیه ابتلا به این بیماری ، بین جراحی همراه با حفظ پستان و ماستکتومی ؛ جراحی همراه با محافظت از پستان را انتخاب کنند ؛ اما در مواردی که طی پروسه درمان ، به اشعه درمانی یا پرتودرمانی نیاز است ، و بیماری شدت یافته است می بایست به منظور درمان بیماری ؛ جراحی ماستکتومی صورت پذیرد.

برخی بانوان در مورد جراحی ماستکتومی جزئی ، با این نگرانی مواجه هستند که ممکن است پس از جراحی به این روش ؛ باز هم خطر بازگشت سرطان وجود داشته باشد ، اما طبق مطالعات انجام شده بر روی بیش از هزاران خانم ، می توان گفت که در صورت انجام همزمان این جراحی و پرتو درمانی ؛ احتمال بازگشت سرطان وجود نخواهد داشت.

بهترین جراح سرطان سینه در تهران

به گفته جراح سرطان سینه ، این عارضه چگونه به وجود می آید؟

شروع سرطان پستان اغلب با تشکیل توموری کوچک می باشد و به واسطه جریان خون و یا کانال های موجود در داخل پستان به گره های لنفاوی و سایر نقاط بدن گسترش می یابد. تومور ممکن است در بافت اطراف پستان رشد کند و در پوست و یا دیواره قفسه سینه نفوذ کند. انواع سرطان پستان به سرعت رشد کرده و گسترش می یابند. در برخی از بیماران ، خارج شدن سلول های سرطانی به مناطق دیگر سال ها طول می کشد و در بعضی دیگر با رشد سریع به بافت های دیگر سرایت می کند. در صورتی که سلول های سرطانی پستان ، در عضوی دیگر باشند ، باز هم همان سلول های سرطانی سینه می باشند. به عنوان مثال اگر سرطان پستان در ریه های بیمار گسترش یافت ، بدان معنا نیست که شخص سرطان ریه دارد. مکان هایی که سلول های سرطان پستان در آن مکان گسترش می یابند ، عبارتند از : گره های لنفاوی ، ریه ها استخوان ها ، کبد و مغز.

پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه

  • داشتن وزنی مناسب
  • اجتناب از مصرف دخانیات و الکی
  • شیردهی مادر به بچه شیرخواره خود در کاهش ریسک مادر به سرطان سینه بسیار مفید می باشد.
  • مصرف رژیم غذایی مناسب و سالم

هورون درمانی

بعضی از بیماری های سرطان سینه ، به واسطه درمان با هورمون هایی همچون استروژن و پروژسترون قرار می گیرد. در واقع می توان گفت بهترین جراح سرطان سینه در تهران ، بعد از نتیجه آزمایشات بیمار ، سلول های سرطان سینه را با جذب هورمون هایی همچون استروژن و پروژسترون در سطح خارجی خود درمان می کند. در صورتی که سلول های سرطانی ، واکنشی به هورمون ها نشان دهد ، در درمان بسیار تاثیرگذار است.