معاینه سینه توسط پزشک

معاینه سینه توسط پزشک زمانی انجام می شود که بعد از معاینه کامل پستان به منظور تست سرطان سينه در منزل علائم مشکوکی را مشاهده نمایید.

در مقاله خودآزمایی پستان توسط خود فرد در مورد روش صحیح معاینه توضیحاتی را ذکر کردیم، در صورتی که معاینه فیزیکی پستانها انجام شد و علائمی از قبیل موارد زیر را مشاهده کردید به پزشک مراجعه نمایید.

علائم غیر طبیعی

  • قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن نوک پستان
  • لمس کردن توده در پستان
  • افزایش اندازه توده ای که از قبل تحت نظر بوده و وجود داشته.
  • فرو رفتگی پوست سینه یا نوک پستان
  • انحراف نوک پستان و دچار قرمزی و زخم شدن.
  • مشاهده ترشحات غیر طبیعی از نوک پستان

معاینه سینه توسط پزشک

تمامی بانوان باید بین سنین 25 الی 40 سالگی هر سه سال یک بار توسط بهترین جراح سینه معاینه شوند.

چنانچه بعد از معاینه سینه توسط پزشک عوامل خطر ساز از قبیل سابقه فامیلی داشتن سرطان پستان ، داشتن بلوغ زود رس ، یائسگی دیر رس ، زایمان بالای 30 سال داشتن ، چاقی شدید و غیره مشاهده شود به فرد توصیه می شود که معاینه سینه توسط پزشک را هر 6 ماه یک بار تکرار نمایند.

معاینه سینه توسط پزشک

نقش بیمار و پزشک در پیشگیری از سرطان سینه چیست ؟

بیمار و پزشک با همراهی یکدیگر با بیماری های پستان مقابله خواهند کرد و فرد باید در بهترين زمان معاينه سينه خودآزمایی سینه را به صورت صحیح انجام دهد و در صورت مشاهده تغییری پزشک خود را مطلع سازد.

پزشک بعد از گرفتن شرح حال فرد و مورد بررسی قرار دادن سوابق داشتن بیماری ها پستان ها را به طور دقیق معاینه می کند.

برای تشخیص و انجام معاینه دقیق سوالاتی از قبیل سن فرد، سوابق ابتلا به انواع سرطان ، سوابق ابتلا به انواع بیماری های سینه ، وضعیت سیکل های ماهانه، تاریخچه بارداری ها، سوابق مصرف داروهای هورمونی و غیر هورمونی مورد بررسی قرار می گیرد.

پزشک با توجه به شرح حال بیمار و انجام معاینه آموزش های لازم را در مورد تغییرات پستان ، چگونگی و طی چه مدت اتفاق می افتد به فرد می دهد، فرد موظف است توصیه ها را به طور کامل رعایت نماید.

BCPI  درمان قطعی سرطان ( سرطان سینه )