بیماری های پستان ، بخصوص سرطان سینه ، از شایع ترین بیماری ها در بانوان می باشد ، که ابتلا به آن موجب بروز مشکلاتی ، در شغل ، خانواده ، اجتماع و مشکلات شخصی برای فرد خواهد شد . اما با انجام راه کار هایی برای پیشگیری از سرطان سینه می توان ، احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش داد .

راه کار هایی برای پیشگیری از سرطان سینه

راه کار هایی برای پیشگیری از سرطان سینه

در ادامه این مطلب سعی داریم به شما راهکار های را پیشنهاد کنیم تا بتوانید از ابتلا به سرطان پیشگیری کنید. در ادامه سعی نموده ایم آن ها را برای تان شرح دهیم :

1 – وزن تان را متعادل نگه دارید .

بانوانی که از سن 18 سال به بالا ، با معضل اضافه وزن بیش از 9 کیلو گرم مواجه هستند ، احتمال بروز سرطان ، در دوران یائسگی ، در این افراد بیشتر خواهد بود .  بانوانی که میزان وزن اضافی شان کم است و برای استفاده از متفورمین منعی ندارند و یا مبتلا به دیابت هستند ، با نظر پزشک ، مصرف دوز پایینی از متفورمین را شروع کنند. این راهکار جزو اصلی ترین و مهم ترین راه کارهایی برای پیشگیری از سرطان سینه به حساب می آید.

2- میوه و سبزیجات زیاد میل کنید .

میوه ها : انواع توت ، توت فرنگی ، مرکبات و گیلاس .

سبزیجات : انواع کلم ، هویج ، گوجه فرنگی و سبزیجاتی که برگ شان سبز است نظیر اسفناج .

تذکر : سبزیجات را به صورت بخر پز یا خام مصرف نمایید .

راه کار هایی برای پیشگیری از سرطان سینه

3- ورزش را ترک نکنید .

هر روز دست کم نیم ساعت ورزش کنید با این کار علاوه بر این که وزن خود را کاهش می دهید یا ثابت نگه می دارید می توانید از ابتلا به بیماری های خطرناک جلوگیری کنید. روزانه 30 دقيقه و يا بيشتر ورزش انجام دهيد.

4- برای چربی غذایتان نوع خوب آن را برگزینید .

یکی از مهم ترین راه کار هایی برای پیشگیری از سرطان سینه استفاده از چربی های مفید و سالم می باشد. چربی اشباع نشده امگا 3 و امگا 6 ، جزو چربی های خوب به حساب می آیند که می توان از روغن ذرت ، آفتابگردان ، روغن ماهی ، روغن های گیاهان و دانه های روغن به عنوان نمونه ، نام برد . چربی های جامد و اشباع شده ، نظیر روغن نباتی ها ، از این دسته چربی های مضر هستند .

5-  از کربوهیدرات های کم ضرر و مناسب استفاده کنید .

نان های جو و سبوس دار ، حبوبات و باقلا مصرف نمایید .

6- خوراکی هایی که از سویا تهیه شده ، مصرف کنید .

سویا سس ، شیر سویا ، آجیل سویا و در نهایت خود سویا موجب کاهش احتمال بروز سرطان پستان می شوند .

7- ویتامین C  و  E مصرف نماييد.

سعی کنید  روزانه سلنیوم ، ويتامين C و E  را ، در برنامه غذایی تان بگنجانید ، زیرا این مواد دارای خاصيت آنتي‌اكسيداني قبالایی هستند و خطر مبتلا شدن به سرطان را کم می کنند .

راه کار هایی برای پیشگیری از سرطان سینه

8- روحيه تان را افزایش دهید .

حتی روزی 7 الی 8 ساعت بخوابید و به حد کافی استراحت کنید ، از اضطراب و استرس دوری کنید .با خانواده و دوستان تان وقت بگذرانید .

9-حتما از ویتامین D استفاده کنید.

کمبود ویتامین D  احتمال بروز سرطان سينه را افزایش می دهد .