سرطان سینه در اهواز

سرطان سینه در اهواز : بر مبنای آخرین آماری که توسط وزارت بهداشت  صادر گردید ، هر ساله حدود ده هزار نفر به سرطان سینه مبتلا می شوند. شایع ترین نوع سرطان در بین بانوان و دومین عامل مرگ در ایشان سرطان سینه  می باشد.

در کشور های اروپایی سن ابتلا به سرطان سینه بالای پنجاه سال است و این در حالی است که این سن در ایران حدود ده سال کمتر است.

اهمیت پیشگیری از سرطان

با توجه به میزان بالای شیوع سرطان در بانوان پیشگیری از سرطان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا انجام خودآزمایی بعد از بیست سالگی در بانوان بسیار مهم است.

سرطان سینه در اهواز

چند نکته برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه

رعایت رژیم غذایی به خصوص عدم مصرف غذا های چرب ، ورزش ، عدم مصرف دخانیات به ویژه سیگار ، اصلاح سبک زندگی ، توجه به توصیه های پزشکی و استفاده از مکمل ها راهکار هایی است که به منظور جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان سینه توصیه می گردد.

توصیه می شود تا خانم های جوان بعد از سن بیست سالگی خودآزمایی دوره ای انجام بدهند.

در خودآزمایی شما متوجه علائم نمی شوید. با این حال در صورتی که به طور منظم و هر ماهه خودآزمایی را انجام دهید ، اگر درد یا سفت شدن و یا بزرگ شدن توده های قبلی را احساس کردید لازم است تا به پزشک خود مراجعه نمایید .

با انجام بررسی های لازم ( سونوگرافی ، ماموگرافی ، بیوپسی و … ) در صورتی که تشخیصی مبنی بر نیاز به جراحی پستان توسط پزشک برای شما داده شد، به مراکز درمانی  مراجعه نموده و توسط جراح سینه بررسی های لازم را انجام داده و تحت عمل جراحی سینه ( ماستکتومی – آنکوپلاستی ) قرار گیرید.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت www.dr-hadizadeh.ir مراجعه نمایید  و یا با وارد کردن ایمیل و یا  شماره تلفن همراه خود در فرم ذیل ، لینک دانلود کتاب روبان صورتی را دریافت نمایید . در این مجموعه روش خودآزمایی به تفصیل شرح و آموزش داده شده است.

 

BCPI درمان قطعی سرطان ( سرطان سینه )