سرطان سينه بدخيم قابل درمان است؟ بله امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی اگر در مراحل اولیه برای درمان این بیماری اقدام نمایید می توان نتایج مطلوبی را حاصل نمایید. سرطان سینه شایع ترین سرطان مهاجم در زنان در سراسر جهان است که  سرطان در سینه از توسعه سلولهای پستانی نشات می گیرد. غالبا این نوع سرطان در پوشش داخلی از مجرای شیر یا لوبولها شروع می شود.

سرطان سينه بدخيم قابل درمان است؟

سرطان

پستان زن بالغ انسان متشکل از چربی، بافت همبند و هزاران سلول از لوبول – غده کوچک که تولید شیرمی کند. پستان، مانند هر بخش دیگری از بدن، متشکل از میلیاردها سلول میکروسکوپی است. در سرطان، سلول های بدون کنترل و بیش از حد بسیاری شروع به رشد می کند. این بیماری زمانی که سلول ها در سینه شروع به رشد خارج از کنترل می کند شروع می شو این سلول ها معمولا یک تومور که اغلب می تواند در اشعه ایکس دیده شود و یا احساس وجود یک توده تشکیل می دهد. تومور بدخیم سرطانی زمانیکه سلول ها می توانند به رشد بافت یا گسترش (متاستاز) به مناطق دوری از بدن واطراف آن گسترش یابند گفته می شود. سلول ها در تقریبا هر بخشی از بدن می تواند تبدیل به سرطان، و می تواند به مناطق دیگر بدن گسترش یابند. ما در این مقاله به پاسخ این سوال که سرطان سينه بدخيم قابل درمان است؟ می پردازیم.

علائم سرطان پستان بدخيم

  • اولین علائم این بیماری معمولا وجود یک توده در پستان است قابل ذکر است که اکثر تودها سرطانی نیستند.
  • توده های مشکوک به سرطان بدون درد و در لمس به صورت سفت یا سخت و گاه غیرمتحرک و با چسبندگی به اطراف لمس می شوند.
  • ترشح ناشی از سرطان  معمولا خونابه ای یا در برخی از موارد بی رنگ است.
  • تغییرات نوک پستان به صورت فرورفتگی یا کشیدگی پوست پستان بروز می کنند و در بعضی افراد فرورفتگی نوک پستان ممکن است بعد از شیردهی ایجاد شود.
  • بزرگی غدد لنفاوی زیربغل می تواند به دلیل ضایعات خوش خیم و حتی التهاب ها و ضربه به ناحیه دست و یا پستان باشد.
  • گاهی اوقات به علت بزرگی بیش از حد یک تومور و یا التهاب قابل توجه دور تومورهای کوچکتر، پستان در یک طرف، بطور واضحی بزرگتر از طرف مقابل می شود.

سرطان سينه بدخيم قابل درمان است؟

سرطان سينه بدخيم قابل درمان است؟ راه درمان چیست؟

اولین اقدام در درمان سرطان های  بدخيم ، برداشتن تومور به همراه بافت اطراف آن است. قبلاً تصور می شد وقتی تومور داخل پستان وجود داشته باشد، تنها نوع درمان سرطان پستان، برداشتن تمامی پستان است. اما امروزه انواع مختلفی از جراحی برای درمان وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد :

  1. برداشتن تمام نسج پستان همراه با غده های لنفاوی زیر بغل و تمام بافت های مجاور پستان
  2. برداشتن تمام نسج پستان همراه با غده های لنفاوی زیر بغل
  3. برداشتن تمام نسج پستان یا ماستکتومی