بهترین جراح سرطان سینه کیست ؟

بهترین جراح سرطان سینه : سرطان سینه ، از شایع ترین بیماری ها در میان بانوان می باشد. به منظور تشخیص و درمان این بیماری مراجعه به بهترین جراح سرطان سینه جهت کمک به درمان سرطان سینه ضروری می باشد.

ویژگی های بهترین جراح سرطان سینه

سرطان سینه به دلیل این که اغلب دیر تشخیص داده می شود می تواند مشکلات بسیاری برای بیمار ایجاد نماید. بنابراین انتخاب بهترين جراح سرطان سينه روند درمان را ساده تر و سریع تر می نماید و با تشخیص به موقع نیازی به انجام جراحی نمی باشد.

  1. آگاهی از به روز ترین اطلاعات جهت تشخیص و درمان سرطان سینه
  2. اشراف به روش های درمانی مختلف
  3. ایجاد حس امیدواری و اطمینان در بیمار
  4. ارائه مشاوره به بیمار به منظور اطلاع از مراحل درمان یا جراحی سینه

سرطان سینه چیست ؟

سرطان سینه از جمله رایج ترین انواع سرطان در میان خانم ها می باشد ؛ هرچند باید اشاره داشت که این بیماری در آقایان نیز مشاهده می شود ، اما از آن جا که آمار ابتلا به آن در میان بانوان بیشتر است ، غالبا این طور تصور می شود که نوعی سرطان است که صرفا خانم ها را درگیر می کند.

به طور کلی سرطان سینه ، نوعی تومور بدخیم می باشد که از نسوج پستان شروع شده و کل پستان را درگیر می کند.

بهترین جراح سرطان سینه

علائم سرطان سینه

سرطان سینه ، در مراحل اولیه بیماری ؛ هیچ گونه نشانه یا علامت خاصی به دنبال ندارد و تنها در هنگام لمس ، احساس می شود و عمدتا دردی به همراه ندارد.

لازم به ذکر است که عمدتا این بیماری ، پیش از ظهور علائم آن تشخیص داده می شود.

از متداول ترین علائم سرطان سینه می توان به موارد ذیل اشاره داشت :

  • بروز ترشحات از سینه
  • ایجاد تورفتگی در قسمت نوک پستان
  • ایجاد تغییراتی در پوست سینه و بروز قرمزی در پوست سینه
  • پیدایش تغییراتی در بافت پستان و چروکیدگی پوست سینه

علائم هشدار دهنده سرطان سینه

به طور کلی ، موارد ذیل می توانند بیانگر ابتلا به سرطان سینه باشند ؛ البته لازم به ذکر است که این موارد به طور قطع بر ابتلا به سرطان پستان دلالت ندارند ، اما از آن جا که می توانند مبیّن وجود این بیماری باشند ؛ توصیه می شود در صورت مواجهه با آن ها حتما به پزشک متخصص در این حوزه مراجعه فرمایید.

  • بازگشت نوک سینه به داخل ، می تواند یکی از علائم هشدار دهنده ابتلا به سرطان پستان محسوب گردد.
  • بروز فرورفتگی در سطح سینه ، از دیگر مواردی است که می تواند دالّ بر وجود سرطان پستان باشد.
  • تغییر سایز یکی از سینه ها نسبت به دیگری و بزرگ شدن آن ، نیز می تواند از نشانه های وجود سرطان پستان باشد.

همچنین احساس درد در ناحیه تناسلی ، تورم رگ های سینه ، کاهش وزن بدون دلیل ، تغییر بافت پوست سینه یا اصطلاحا پرتقالی شدن پوست سینه و بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل ؛ نیز از دیگر عواملی هستند که می توانند بر ابتلا به بیماری سرطان سینه دلالت داشته باشند.

البته همانطور که پیشتر ذکر نمودیم ؛ بروز هر یک از علائم ذکر شده به تنهایی ، نمی تواند نشانه وجود این سرطان باشد و شما نباید در صورت رویارویی با آن ها دچار نگرانی شوید.

زیرا به عنوان مثال ؛ بروز ترشح از نوک سینه ممکن است ناشی از وجود نوعی عفونت ساده باشد.

اما به هر حال برای تشخیص قطعی وجود این بیماری ، مراجعه به پزشک متخصص ضرورت فراوانی دارد.

بهترین جراح سرطان سینه

علل ابتلا به سرطان سینه

عواملی نظیر وراثت ، بلوغ زودرس ، نازایی ، ابتلا به بیماری های خوش خیم سینه ، اولین زایمان در سن 35 سالگی ، قرار گرفتن قفسه سینه در معرض اشعه ایکس ، مصرف بی رویه چربی های حیوانی ، سابقه سرطان سینه در خود فرد ، چاق شدن بعد از دوران یائسگی می توانند احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند اما به طور قطع به معنای وجود سرطان سینه نمی باشند.

روش های تشخیص سرطان سینه

تشخیص سرطان سینه ؛ در چند مرحله انجام می پذیرد که در ادامه ، هر یک از این مراحل را معرفی کرده و توضیحاتی در خصوص هر یک ارائه نموده ایم.

اولین مرحله جهت تشخیص سرطان سینه ، معاینه فیزیکی سینه ها می باشد که توسط جراح سینه که در حوزه تشخیص و درمان بیماری های پستان تبحر کافی دارد انجام می پذیرد.

پس از انجام معاینات اولیه ، پزشک به منظور احراز وجود سرطان ؛ درخواست انجام ماموگرافی ، ام آر آی و در صورت نیاز درخواست بیوپسی صادر می نماید.

ماموگرافی : با انجام این تست ، نوع توده و این که آیا سرطانی است یا خیر ؛ تشخیص داده می شود.

لازم به ذکر است از آن جا که غالبا نتایج ماموگرافی ، ممکن است خیلی دقیق نباشد ؛ ممکن است پزشک برای کسب نتایج دقیق تر ، دستور انجام تست های تشخیص دیگری از جمله اولتراسوند را صادر نماید.

بیوپسی : این روش ، قطعی ترین روش در راستای تشخیص سرطانی یا غیرسرطانی بودن توده است که به منظور انجام آن ، نمونه بسیار کوچکی از بافت پستان بیمار را از طریق سوزن برداشت می کنند و برای ارزیابی های جامع تر به لابراتوار می فرستند.

انواع درمان سرطان سینه

  • دارو درمانی
  • ماموگرافی
  • داپلر پستان یا بیوپسی پستان

جراحی سرطان سینه

از مهارت های بهترین متخصص سرطان سینه ، یافتن بهترین راه جهت درمان سرطان سینه با توجه به شرایط بیمار و بعد از انجام بررسی های لازم می باشد.

یکی از موثرترین روش های درمان سرطان سینه ، جراحی سینه می باشد ؛ البته نوع جراحی و چگونگی انجام جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد که پس از انجام معاینات پزشکی تعیین خواهد شد.